11. tammikuuta 2009

Koruja ja kirjoja

On ollut viime aikoina vähän hiljaista tuolla korurintamalla, koska alakulo on vallinnut tässä päässä. Nyt kuitenkin tuntuu, että alakulo voisi ehkä pikkuhiljaa olla väistymässä sivummalle ja luulenpa, että kiitoksen siitä saa antaa tarkistetulle lääkitykselle. Minähän olen syönyt mielialalääkkeitä jo yli vuoden, eli aloitin jo ennen kuin olimme muuttaneet exän kanssa erilleen. Enkä todellakaan olisi tullut toimeen ilman niitä, minä nimittäin en ollut ollenkaan sellainen kuin normaalisti olen. No normaalius tietysti on aika venyvä käsite, mutta omasta mielestäni ainakin koin sen niin. No nythän minun oloni syksyllä ja sitten ennen joulua alkoi olla taas aika ahdistava ja vaikea. Siispä lääkitystä vähän rukattiin kohdilleen ja nyt tuntuu taas paremmalta. Tuntuu olevan aika pienestä kiinni. Jospa nyt jaksaisin jatkaa sitä taistelua isomman pojan asioissa. Hänhän tuli tänään kotiin ja ihan mukavasti ilta meni. Yhdessä puuhailtiin kaikkea pientä ja sovittiin, että lähdetään huomenna uimaan.

Koruja olen siis saanut muutaman tehtyä ja jotenkin tuntuu olevan taas tuo turkoosi väri suosiossa. No, toinen on tilaustyö ja toinen minulle uudenlainen viritys.Tässä tilaustyössä on simpukankuorihelmiä, tuollaisia isoja suorakaiteen muotoisia ja jyvän muotoisia pienempiä sekä lasihelmiä. Samantapaisen setin olen tehnyt aiemmin itselleni.
Toisessa korussa on turkoosihelmiä ja särölasihelmiä. Ja siihen tein riipukseksi tuollaisessa helmihäkissä olevan turkoosikiven. Turkoosissa ei ollut reikää, joten piti kehitellä joku systeemi, millä sain tuon kiven mukaan koruun. Monta kertaa olen yrittänyt erilaisia virityksiä, mutten ole onnistunut. Eihän tuotakaan kannata kovin tarkkaan katsella, mutta ensimmäiseksi häkkiviritykseksi olen siihen itse ainakin tyytyväinen. Ihan itse en tuota ideaa keksinyt, älkää luulko liikaa minusta, vaan tuolla toisten korublogeja katsellessa löytyy paljon ideoita. Osan jostain voi käyttää jossain ja toisen idean taas toisessa jutussa.
Tuo kuvaaminen ja kuvien käsittely näyttää olevan vähän hakusessa, en millään saanut noihin samaa sävyä, vaikka samasta korusta kuvat on otettu.
Otsikossa taisin mainita vielä kirjatkin. Kävin kirppiksellä tänään kiertelemässä ja tein muutaman löydön, tai oikeastaan neljä. Löysin sellaisia Agatha Christien kirjoja, mitä minulla ei ole, enkä ole niitä lukenutkaan. Joku oli ilmeisesti halunnut luopua Agathan kirjoista, koska niitä oli hyllyssä pitkä rivi. Pojille ostin muutaman palapelin.

Ei kommentteja: