24. kesäkuuta 2014

Kirjallinen päivä

Minä pidän kirjojen lukemisesta ja olen sen ilon saanut tartutettua myös toiseen poikaani. Hän rupesi lukemaan Harry Potteria itse, vaikka olen lukenut pojille ne kaikki ääneen, tai viimeinen on vielä vähän kesken. Tänään hain postista Bookystä tilaamani kaksi kirjaa ja samalla Suomalaisesta kirjakaupasta kirjakerhon kuukaudenkirjat (näin säästän postikuluissa) ja sitten tein heräteostoksia, kun kolme pokkaria sai 12 eurolla.
Näissä riittääkin lukemista vähäksi aikaa. Tuon Kanariansaarten luonto-oppaan ostin sen takia, kun olen lähdössä lokakuussa poikien kanssa Teneriffalle. Ehtii tutustua siihen hyvin ennen matkaa. Olen käynyt Teneriffalla 15-vuotiaana viimeksi. Dan Brownin Infernon halusin lukea jo heti kun se ilmestyi, mutta en raaskinut täydellä hinnalla sitä ostaa. Nyt sain pokkarin suht halvalla.
Kuukaudenkirjoina kirjakerhossa oli nuo Mary Higgins Clarkin Kuin kaksi marjaa ja Donna Leonin Pedon palkka. Taattua jännitystä. Pokkarit ovat aina varma lukukokemus Agatha Christieltä Rakkauskirjeiden salaisuus ja kaksi minulle entuudestaan tuntematonta kirjailijaa John le Carren Pappi lukkari talonpoika vakooja ja Ursula Poznanskin Viisi. Jännitystä niissäkin.
'Saa nähdä milloin pääsen näiden kimppuun, kun yksi kirja on minulla juuri kesken. Ja sitten pitäisi vielä päättää aloitanko Infernosta vai Christiestä.

Ei kommentteja: