13. lokakuuta 2008

Rauhallista

Nyt on kotona rauhallista, kun isompi poika meni jo sunnuntaina isälleen ja vain pienempi jäi kotiin. Pienempi lähtee sitten keskiviikkona ja sit mulla on pari päivää lapsivapaata. Lomaahan tässä ootellaan jotenkin, vaikka tuntuu ett vastahan mä olin lomalla. Ei oo kerinny oikein päästä työrytmiin vielä kunnolla. Mut pojistahan se on ihanaa päästä lomalle, sitä on jo odotettu. Vapaa tekee niille hyvää.

Eilen ja tänään olen sitten saanut siivottua, kun ei ole tarvinnut poliisina olla koko ajan. Pikkumies on ollut myös apuna, varsinkin imurointi on hauskaa. Pitäisi varmaan useammin ottaa poikia avuksi siivoukseen, että oppisivat sitäkin hommaa, eivätkä olisi sitten aikuisena ihan avuttomia ja vaimon passattavia. Mutta kun aikaa ja voimia on vähän, niin mielummin yrittää tehdä hommat nopeasti valmiiks.

Meillä on ahkerasti poltettu kynttilöitä viime aikoina. Syy siihen on minun emännöimät kynttiläkutsut, joissa pojat tietysti olisivat halunneet ostaa vaikka mitä ihanaa. Jotain pientä ostinkin ja nyt on nautittu kynttilöiden tunnelmavalosta. Sehän onkin mukavaa näin pimenevänä aikana, eikä jouluunkaan ole enää kuin kaksi kuukautta.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kynttilöire luama tunnelma on kyl jottai, mist täsäkohtaa oikkee erityisest nauttii, ku o alkanu pimeit iltoi tulemaa ja pilvisin päivin kynttilöire loimotus tua lämpööki torppaha. Ihana kuva!